czwartek, 15 września 2011

Fabularne gry narracyjne - referat

Zgodnie z czasem realizujemy trzeci wykład. Kiriakos Chatzipentidis przedstawia fabularne gry narracyjne.

****************************

Wykład o grach fabularnych (RPG, czyli Role Playing Games) miał być wzbogacony filmem, ale niestety z braku "kodeków" nie da się go odtworzyć... technika czasami przeszkadza :)

****************************

Gry fabularne można porównać do terapeutycznej techniki - psychodramy. Ale są między nimi znaczące różnice: drama ma UCZYĆ ŻYCIA, gra fabularna jest SYMULACJĄ ŻYCIA.

***************************

Trudno opowiadać o grach RPG bez materiału ilustracyjnego (jakim miał być film), ale Kiriakos radzi sobie znakomicie, o czym świadczy żywo reagująca publiczność :)

**************************

Druga moderatorka, Dzidka Gierszal, nie musi specjalnie "pilnować czasu", bo referent jest bardzo zdyscyplinowany.

**************************

Na koniec Kiriakos spontanicznie podniósł bibliotekarzy na duchu opowiadając o bokserze Arturze Szpilce i jego fascynacji Sienkiewiczem. W czym rzecz? Trzeba złapać Kiriakosa podczas Forum i poprosić o indywidualną opowieść o Szpilce. KONIECZNIE! :)
Link odnośnie fascynacji boksera Sienkiewiczem poniżej:
wywiad z bokserem
A głównie o to wyznanie dodające bibliotekarzom nadziei:
DZIENNIKARZ: Wziąłeś się też za siebie. Książki, angielski…
ARTUR SZPILKA: No, przeczytałem 40 książek. Jakbym miał teraz czas, to czytałbym dalej. Nie ma w ogóle porównania do telewizji. Jak przeczytałem pierwszy raz „Potop”, to zwariowałem. Cała ta historia tak zryła mi beret, że po tej książce uznałem, że nigdy przed nikim nie ucieknę, choćby było ich siedmiu-ośmiu. Żyłem tym bohaterem. Budziłem się rano, apel, a ja zęby myłem, oczy i od razu przed książkę. Nawet trening raz odpuściłem. Jak Kmicic bronił Częstochowy, byłem taki dumny, kurwa…

3 komentarze:

  1. Drugiego dnia FMB udało mi się załapać na film o RPG i jako osoba, która gra mogę stwierdzić, ze jest świetny i naprawdę dobrze pokazuje, na czym wszystko polega. Kiriakos, gdzie można zdobyć ten film??

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze raz dziękuję, naprawdę pozytywnie naładowałem akumulatory na Forum.
    Co do pana Szpili, to gdybym pracował w Krakowie (i nie kibicował Cracovii;)
    pomyślałbym nad zorganizowaniem w miejskiej bibliotece publicznej czy też szkolnej spotkania z bokserem czytającym fragmenty Sienkiewicza, albo nagrał taki film w konwencji z przymrużeniem oka (Szpilka, były chuligan w hotelu, z tyłu kominek i tekst typu: Zapraszam na spotkanie z książkę - Obrona Częstochowy - Czyta Artur Szpilka). Pewnie dałoby się z nim dogadać co do terminów.
    Trochę ponosi mnie wyobraźnia, ale w bibliotekach naukowych o wiele trudniej o takie eventy. A przecież działamy prężnie ku chwale Czytelnictwa;) i w Krakowie mamy silną reprezentację.
    No tak zarzuciłem pomysł - można to też wkleić gdzie trzeba (poza informacją, że kibicuję Cracovii;)
    Pozdrawiam
    Kiriakos

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja ponowię swoje pytanie - gdzie można "dorwać" ten filmik?? Był świetny!

    OdpowiedzUsuń